Participanti si „clienti” in procesul de testare. Dezvoltare
Participanti si „clienti” in procesul de testare. Dezvoltare
In prima parte a articolului nostru am analizat diferitele categorii de persoane implicate in procesul de testare si modul in care fiecare dintre acestia vede conceptul de calitate. In cea de-a doua parte, vom analiza modul in care echipa de QA interactioneaza cu toate celelalte persoane implicate in in procesul de dezvoltare a softului.
3 Jul 2018
1650
Other articles
Object-relational Mapping folosind JPA, Hibernate si Spring Data JPA. Persistence cu JPA
Cum sa interogam Kafka Streaming Data?
Procrastinarea. Care sunt avantajele ei?
Object-relational Mapping folosind JPA, Hibernate si Spring Data JPA
Procrastinarea
Cerinte. De ce avem nevoie de ele?
Dezvolta-ti abilitatile cu training-urile noastre
Programarea reactiva Java. Implementari
Testarea software. Intrebari tipice si raspunsuri. Continuare
Testarea software. Intrebari tipice si raspunsuri
In prima parte a articolului nostru am analizat diferitele categorii de persoane implicate in procesul de testare si modul in care fiecare dintre acestia vede conceptul de calitate. In cea de-a doua parte, vom analiza modul in care echipa de QA interactioneaza cu toate celelalte persoane implicate in procesul de dezvoltare a softului.
In fiecare stadiu, pentru fiecare sarcina specifica, este important sa folosim cele mai adecvate metode pentru a interactiona cu acestia. Poate fi eficient sa alternam si/ sau sa amestecam diversele abordari si practici. Acest lucru va va ajuta sa indepliniti atat asteptarile oamenilor implicati in proiect cu privire la calitatea softului, cat si pe cele ale echipei de testare.
Sa descriem, pas cu pas, modul in care se poate organiza interactiunea dintre echipa de testare si ceilalti.
QA in analiza si procesarea cerintelor
Clienti si business analysts
Analisti si dezvoltatori
Echipe IT externe
Echipa de suport pentru mediul de testare
QA in dezvoltare si debugging soft
Clienti si business analysts
Analisti si dezvoltatori
Echipe IT externe
Echipa de suport a mediului de testare/ de productie
QA pentru verificarea integrarii si UAT
Clienti si utilizatori
Analisti si dezvoltatori
Echipe IT externe
Echipa de suport a mediului de testare/ productie
QA in etapa de pre-lansare si lansare
Clienti si utilizatori
Analisti si dezvoltatori
Echipe IT externe
Echipa de suport a mediului de productie
QA pentru soft in mediul de productie
Clienti si utilizatori
Analisti si dezvoltatori
Echipe IT externe
Suport
Program Manager
In fiecare stadiu, pentru fiecare sarcina specifica, este important sa folosim cele mai adecvate metode pentru a interactiona cu acestia. Poate fi eficient sa alternam si/ sau sa amestecam diversele abordari si practici. Acest lucru va va ajuta sa indepliniti atat asteptarile oamenilor implicati in proiect cu privire la calitatea softului, cat si pe cele ale echipei de testare.
Sa descriem, pas cu pas, modul in care se poate organiza interactiunea dintre echipa de testare si ceilalti.
QA in analiza si procesarea cerintelor
Clienti si business analysts
- Discutii legate de verificari si procesele de business
Analisti si dezvoltatori
- Revizuirea listelor de control pregatite de catre testeri
- Proiectarea unui model de test si a unei strategii de testare
- Evaluare in comun si planificarea sarcinilor
Echipe IT externe
- Identificarea dependentelor de integrare dintre sisteme
- Planificarea utilizarii in comun a mediului de testare
Echipa de suport pentru mediul de testare
- Discutarea cerintelor pentru mediile de testare: configurare, date, performanta
- Planificarea activitatii cu mediul de testare: timpi, drepturi de acces
QA in dezvoltare si debugging soft
Clienti si business analysts
- Demonstrarea noilor caracteristici
- Actualizarea prioritatilor in cursul dezvoltarii
Analisti si dezvoltatori
- Discutarea si formarea seturilor de date pentru testare
- Revizuirea si testarea documentatiei: specificatii, instructiuni pentru utilizatori, ajutor, etc.
- Analiza erorilor gasite in cursul procesului de debugging al softului
Echipe IT externe
- Obtinerea datelor si conditiilor pentru verificarea punctelor de integrare
- Configurarea si testarea integrarii folosind "stubs"
Echipa de suport a mediului de testare/ de productie
- Instalarea softului in mediul de testare si crearea integrarii cu sistemele externe
- Elaborarea si verificarea ghidurilor de instalare pentru mediul de testare
- Planificarea pregatirii previzualizarii mediului (drepturi de acces, roluri, date) pentru integrare si acceptanta
QA pentru verificarea integrarii si UAT
Clienti si utilizatori
- Organizarea User Acceptance Testing (UAT)
- Reproducerea si analiza erorilor gasite in cursul UAT
- Colectarea de feedback pe baza rezultatelor User Acceptance Testing
Analisti si dezvoltatori
- Pregatirea datelor pentru end-to-end testing
- Analiza si corectarea erorilor de integrare
Echipe IT externe
- Efectuarea end-to-end testing comune
Echipa de suport a mediului de testare/ productie
- Instalarea softului in mediul de previzualizare
- Elaborarea si verificarea ghidurilor de instalare pentru mediul de productie
- Realizarea integrarii cu sistemele aferente
- Verificarea performantei si functionalitatii softului in mediul de previzualizare
QA in etapa de pre-lansare si lansare
Clienti si utilizatori
- Participarea la un proiect pilot (daca este cazul).
Analisti si dezvoltatori
- Elaborarea ghidurilor de instalare pentru mediul de productie
Echipe IT externe
- Participarea la end-to-end testing pe durata DryRun
Echipa de suport a mediului de productie
- Derularea DryRun si control smoke testing in mediul de previzualizare
- Suport in procesul de instalare in DryRun si de lansare pe piata
QA pentru soft in mediul de productie
Clienti si utilizatori
- Obtinerea si analizarea feedbackului pe baza rezultatelor obtinute la lansarea si in operarea softului
- Corectarea ghidurilor pentru utilizatori
Analisti si dezvoltatori
- Reproducerea, analiza si corectarea erorii din functiile lansate
- Analiza si corectarea incidentelor „tehnice” de catre suport
- Revizuirea activitatii echipei in urma rezultatelor lansarii: intern si extern
Echipe IT externe
- Analiza si corectarea incidentelor de integrare
- Adaugarea la knowledge base a informatiilor noi referitoare la integrarea sistemului
Suport
- Corectarea erorilor, derularea analizei: proces de instalare, performanta dupa lansare, arhitectura soft
- Revizuirea ghidurilor de instalare pentru mediul de productie
Program Manager