Cum sa ai un dialog constructiv despre performanta
Cum sa ai un dialog constructiv despre performanta
Daca ar fi sa ii intrebam pe manageri din diverse industrii care sunt cele mai provocatoare activitati pentru ei, discutiile despre performanta cu membrii echipei lor s-ar afla aproape de fiecare data in top 5. De ce sunt aceste discutii atat de complicate? Nu putem pur si simplu sa ii spunem angajatului “Ai facut o treaba foarte buna dar stiu ca ai putea sa o faci si mai bine...?”
22 Jan 2016
4582
Other articles
Object-relational Mapping folosind JPA, Hibernate si Spring Data JPA. Persistence cu JPA
Cum sa interogam Kafka Streaming Data?
Procrastinarea. Care sunt avantajele ei?
Object-relational Mapping folosind JPA, Hibernate si Spring Data JPA
Procrastinarea
Cerinte. De ce avem nevoie de ele?
Dezvolta-ti abilitatile cu training-urile noastre
Programarea reactiva Java. Implementari
Testarea software. Intrebari tipice si raspunsuri. Continuare
Testarea software. Intrebari tipice si raspunsuri
Daca ar fi sa ii intrebam pe manageri din diverse industrii care sunt cele mai provocatoare activitati pentru ei, discutiile despre performanta cu membrii echipei lor s-ar afla aproape de fiecare data in top 5. De ce sunt aceste discutii atat de complicate? Nu putem pur si simplu sa ii spunem angajatului “Ai facut o treaba foarte buna dar stiu ca ai putea sa o faci si mai bine...?”
Realitatea ne arata ca aceste conversatii despre performanta au un impact major asupra angajamentului echipei tale, lucru care influenteaza la randul lui performanta businessului sau departamentului din care faci parte. Mai mult decat atat aceste discutii au un impact si asupra modului in care oamenii evalueaza nivelul de interes al managerului fata de dezvoltare lor si astfel contribuie la perceptiile pe care oamenii le au fata de echipa sau departament.
Un alt factor important legat de organizare are legatura cu “cantitatea” sau mai exact cat de des ar trebui facuta aceasta activitate. Chiar daca acest lucru ramane la latitudinea managerului (fara a lua in considerare procedurile organizationale orientate pe evaluarea angajatului) este de dorit sa ai mai mult de o intalnire per ciclu de performanta. Astfel ca, in funtie de caracteristicile proiectului pe care il coordonezi, o data la 3 luni este in regula.
Faptul ca avem un impact asupra a ceva care depaseste spatiul in care noi activam este un factor motivational dovedit, asa ca nu e bine sa lasi aceasta oportunitate sa treaca. Este si un exercitiu bun pentru tine ca manager si anume sa te gandesti la impactul pe care tu il ai in organizatie.
Bineinteles ca acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa iti ascunzi ingrijorarile legate de anumite comportamente sau nivelul de performanta. Din contra, atingerea unui echilibru intre punctele forte si ariile care ar trebui imbunatatite face conversatia mai productiva deoarece oamenii vor fi mai putini defensivi si mai orientati spre a-si imbunatatii performanta.
Conversatii bazate pe actiune trebui sa includa aspecte precum adresarea viitoarelor comportamente, tipurile de sprijin de care angajatul are nevoie sau stabilirea unui plan pentru adaugarea de noi sarcini. Atunci cand ai un acord cu privire la actiunile care urmeaza, te concentrezi pe viitor si nu pe trecut, permitandu-le astfel celor din echipa ta sa se concentreze pe propria dezvoltare.
Dan Bruma
Soft skills and Project Management Specialist
Realitatea ne arata ca aceste conversatii despre performanta au un impact major asupra angajamentului echipei tale, lucru care influenteaza la randul lui performanta businessului sau departamentului din care faci parte. Mai mult decat atat aceste discutii au un impact si asupra modului in care oamenii evalueaza nivelul de interes al managerului fata de dezvoltare lor si astfel contribuie la perceptiile pe care oamenii le au fata de echipa sau departament.
- Acorda atentie organizarii
Un alt factor important legat de organizare are legatura cu “cantitatea” sau mai exact cat de des ar trebui facuta aceasta activitate. Chiar daca acest lucru ramane la latitudinea managerului (fara a lua in considerare procedurile organizationale orientate pe evaluarea angajatului) este de dorit sa ai mai mult de o intalnire per ciclu de performanta. Astfel ca, in funtie de caracteristicile proiectului pe care il coordonezi, o data la 3 luni este in regula.
- Discuta despre impact
Faptul ca avem un impact asupra a ceva care depaseste spatiul in care noi activam este un factor motivational dovedit, asa ca nu e bine sa lasi aceasta oportunitate sa treaca. Este si un exercitiu bun pentru tine ca manager si anume sa te gandesti la impactul pe care tu il ai in organizatie.
- Obtine feedback de la cealalta persoana
- Aloca spatiu pentru puncte cheie si ingrijorari
Bineinteles ca acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa iti ascunzi ingrijorarile legate de anumite comportamente sau nivelul de performanta. Din contra, atingerea unui echilibru intre punctele forte si ariile care ar trebui imbunatatite face conversatia mai productiva deoarece oamenii vor fi mai putini defensivi si mai orientati spre a-si imbunatatii performanta.
- Incheiati cu un plan
Conversatii bazate pe actiune trebui sa includa aspecte precum adresarea viitoarelor comportamente, tipurile de sprijin de care angajatul are nevoie sau stabilirea unui plan pentru adaugarea de noi sarcini. Atunci cand ai un acord cu privire la actiunile care urmeaza, te concentrezi pe viitor si nu pe trecut, permitandu-le astfel celor din echipa ta sa se concentreze pe propria dezvoltare.
Dan Bruma
Soft skills and Project Management Specialist