Agile Testing – manifest. Partea a doua
Agile Testing – manifest. Partea a doua
In acest articol vom continua analiza noastra a principiilor de testare din The Testing Manifesto scris de Samantha Laing si Karen Greaves:
26 Jul 2017
2101
Other articles
Object-relational Mapping folosind JPA, Hibernate si Spring Data JPA. Persistence cu JPA
Cum sa interogam Kafka Streaming Data?
Procrastinarea. Care sunt avantajele ei?
Object-relational Mapping folosind JPA, Hibernate si Spring Data JPA
Procrastinarea
Cerinte. De ce avem nevoie de ele?
Dezvolta-ti abilitatile cu training-urile noastre
Programarea reactiva Java. Implementari
Testarea software. Intrebari tipice si raspunsuri. Continuare
Testarea software. Intrebari tipice si raspunsuri
In acest articol vom continua analiza noastra a principiilor de testare din The Testing Manifesto scris de Samantha Laing si Karen Greaves:
Punem pret pe construirea celui mai bun sistem versus a incerca sa il stricam
Acest principiu imi aduce aminte de urmatoarea poveste haioasa:
Un tester vine la interviul pentru un job. Cand intra in camera intervievatorul arata catre un scaun si ii spune sa ia loc. Cand acesta se aseaza scaunul se rupe. Moment in care intervievatorul ii spune “Felicitari, esti angajat!”
Este o poveste amuzanta dar este departe de ce se intampla in realitate. Desi exista o prejudecata ca rolul unui tester este in principal acela de a incerca sa strice sistemul, acest lucru nu este chiar atat de adevarat.
Testarea software pozitiva este la fel de importanta (daca nu chiar mai importanta) ca testarea negativa. Uneori testerii software, in special cei aflati la inceput, sunt prea entuziasti in a folosi teste negative: Ce s-ar intampla daca introducem 15 fractii? Ce s-ar putea intampla daca introducem un sir de 5000 de simboluri? Ce s-ar intampla daca trimitem un mesaj ce contine doar caractere speciale: "~!@#$%^&*()_+{}:;'`"?><[]""~!@#$%^&*()_+{}:;'`"?><[]"? Toate aceste lucruri sunt fascinante insa trebuie sa tinem minte obiectivul principal – de a dezvolta un produs care are o anumita valoare si care isi executa functiiile asa cum trebuie. Din acest motiv teste pozitive simple cum ar fi sa reproducem ceea ce ar face de fapt un utilizator sunt prioritatea.
Punem pret pe responsabilitatea echipei pentru calitatea produsului versus responsabilitatea testerului
La modul general, in agile faptul ca echipa este responsabila pentru calitate este un principiu fundamental.
Dar cati membrii ai echipei chiar simt aceasta responsabilitate comuna? Cand apare o problema ce faceti voi si ceilalti membri ai echipei? Incercati sa aratati ca altcineva este de vina sau va ganditi la ce ati fi putut face pentru a preveni sau corecta problema?
Daca avem o problema legata de calitate, dam vina pe anumiti testeri sau intreaga echipa isi asuma responsabilitatea?
Victoria Slinyavchuk
Consultant on Software Testing
Punem pret pe construirea celui mai bun sistem versus a incerca sa il stricam
Acest principiu imi aduce aminte de urmatoarea poveste haioasa:
Un tester vine la interviul pentru un job. Cand intra in camera intervievatorul arata catre un scaun si ii spune sa ia loc. Cand acesta se aseaza scaunul se rupe. Moment in care intervievatorul ii spune “Felicitari, esti angajat!”
Este o poveste amuzanta dar este departe de ce se intampla in realitate. Desi exista o prejudecata ca rolul unui tester este in principal acela de a incerca sa strice sistemul, acest lucru nu este chiar atat de adevarat.
Testarea software pozitiva este la fel de importanta (daca nu chiar mai importanta) ca testarea negativa. Uneori testerii software, in special cei aflati la inceput, sunt prea entuziasti in a folosi teste negative: Ce s-ar intampla daca introducem 15 fractii? Ce s-ar putea intampla daca introducem un sir de 5000 de simboluri? Ce s-ar intampla daca trimitem un mesaj ce contine doar caractere speciale: "~!@#$%^&*()_+{}:;'`"?><[]""~!@#$%^&*()_+{}:;'`"?><[]"? Toate aceste lucruri sunt fascinante insa trebuie sa tinem minte obiectivul principal – de a dezvolta un produs care are o anumita valoare si care isi executa functiiile asa cum trebuie. Din acest motiv teste pozitive simple cum ar fi sa reproducem ceea ce ar face de fapt un utilizator sunt prioritatea.
Punem pret pe responsabilitatea echipei pentru calitatea produsului versus responsabilitatea testerului
La modul general, in agile faptul ca echipa este responsabila pentru calitate este un principiu fundamental.
Dar cati membrii ai echipei chiar simt aceasta responsabilitate comuna? Cand apare o problema ce faceti voi si ceilalti membri ai echipei? Incercati sa aratati ca altcineva este de vina sau va ganditi la ce ati fi putut face pentru a preveni sau corecta problema?
Daca avem o problema legata de calitate, dam vina pe anumiti testeri sau intreaga echipa isi asuma responsabilitatea?
Victoria Slinyavchuk
Consultant on Software Testing