Cod: REQ-003
Durata: 20 ore
Durata: 20 ore
Descriere
a:2:{s:4:"TEXT";s:1819:"
Descrierea cerintelor functionale sub forma de use cases este un mod convenabil de a structura si intelege intregul set de cerinte functionale ale unui sistem. Aceasta formula este si foarte convenabila pentru a obtine acordul clientului cu privire la cum ar trebui sa arate si sa se comporte sistemul software.
Dar cand cerintele sunt aprobate, este necesar sa facem designul si implementarea unui sistem. Sarcinile care tin de analiza la aceasta etapa sunt de a transforma descrierea use cases intr-o descriere corecta din punct de vedere tehnic a a structurii si comportamentului sistemului. O descriere care sa fie inteleasa de arhitectul software, programatorii si testerii software din proiect. O buna practica este descrierea folosind modelarea vizuala (visual modeling), inclusiv folosirea UML (Unified Modeling Language).
UML iti permite sa reprezinti toate aspectele sistemului aflat in dezvoltare cu nivelul de acuratete dorit. In acelasi timp, pentru fiecare use case, pot sa fie create mai multe diagrame de diferite tipuri – fiecare tip scotand in evidenta anumite aspcte. Intregul set de diagrame care arata logica interna a use cases reprezinta asa numitul model analitic al sistemului. Pe baza acestui model facem designul arhitecturii software, implementam functiile sistemului si cream structurile de date.
Subiecte curs
Abordarea orientata pe obiect pentru analiza si proiectarea sistemelor software- Obiecte si clase
- Abstraction, Encapsulation, Modularity, Hierarchy
Ierarhia modelelor
- Tipuri de modele folosite in analiza si proiectarea sistemelor software
- Decomposition
- Arhitectura sistemului
Analiza orientata pe obiect
- Domain model
- Modalitati de a identifica si descrie obiecte si clase
- Determinarea unei arhitecturi software potentiale
- Analiza comportamentului unui sistem software
- Use Case Realization Model
Proiectarea orientata pe obiect
- Criterii pentru calitatea solutiilor de proiectare
- Rafinarea class model
- Trecerea de la analiza la proiectare
Bune practici
- Folosirea analysis & design patterns
- GRASP design patterns
Obiective
- Cum sa aplici un proces de design iterativ bazat pe use cases
- Cum sa folosesti UML pentru a reprezenta diferitele aspecte ale sistemului proiectat
- Aplicarea conceptelor fundamentale ale abordarii orientate pe obiect: abstractizare, incapsulare, mostenire, polimorfism (abstraction, encapsulation, inheritance, polymorphism)
- Intelegerea diferitelor nivele arhitecturale
Public tinta
- Toti profesionistii care lucreaza in designul de sisteme software, precum si orice alte persoane care vor sa inteleaga elementele de baza ale analizei si designului orientate pe obiect folosind UML
- System & business analysts
- Arhitecti software si programatori
- Manageri de proiect