'Y'

Strategii pentru reducerea diferentelor interculturale

Internetul pare a fi canalul perfect pentru gasirea de oportunitati de afaceri si conectarea oamenilor si a ideilor din intreaga lume, dar accesarea acestuia nu va va garanta rezultatele marete pe care le-ati visat. Conform Organizatiei Internationale a Muncii (2009), 70% din afacerile transfrontaliere esueaza din cauza diferentelor culturale. Un procent foarte mare as spune.

Mar 5, 2018 1007
Internetul pare a fi canalul perfect pentru gasirea de oportunitati de afaceri si conectarea oamenilor si a ideilor din intreaga lume, dar accesarea acestuia nu va va garanta rezultatele marete pe care le-ati visat. Conform Organizatiei Internationale a Muncii (2009), 70% din afacerile transfrontaliere esueaza din cauza diferentelor culturale. Un procent foarte mare as spune.

Globalizarea s-a raspandit capitalul in intreaga lume, cu misiuni ale organizatiei si principii de business pentru a modela comportamentele angajatilor. Chiar si asa, din punct de vedere al banilor numai in Europa si in Statele Unite, 25 de miliarde de dolari sunt pierdute in fiecare an, ca urmare a ineficientei comunicari interculturale.

Care este diferenta principala? am putea intreba, pai ... diferenta principala este procesul de comunicare in sine, modul in care oamenii trimit mesajul lor catre cei cu care interactioneaza (afacerea in acest caz).

Mergand spre est, de la Roma la Tokyo si de la sud de la Guadalajara pana la Santiago, comunicarea devine mai sofisticata, nuantata si stratificata. Mesajele sunt rostite, simtite si citite printre randuri. Mesajele sunt deseori implicite, dar nu sunt clar exprimate. De exemplu, In Italia gesturi ale mainii, unele emotii si proiectarea unei imagini personale pozitive sunt trasaturi ale conversatiilor eficiente in timp ce in Indonezia, o valoare mai mare este pusa pe ambiguitate si tact, mai degraba decat viteza cu care se ajunge direct la subiect. Intre timp, in India exista o mare dependenta de comunicarea nonverbala de exemplu, contactul vizual, repetarea anumitor cuvinte sau fraze, cu accent pe expresiile faciale si pe miscarile corporale. Ce ar decoda un manager de afaceri precis si direct din vest intr-o situatie ca cea din urma? Este un mesaj destul de complicat sau poate sa duca direct la o confuzie. Daca da este atat de pasionat exprimat, de ce ar trebui sa caut nu prin gesturi, glume, povesti sau printre randuri?, se poate intreba managerul occidental.

Dar, desi exista provocari, exista, de asemenea, si solutii pentru rezolvarea lacunelor de comunicare. Aici veti gasi cele mai importante strategii pentru a va adapta stilul la un mediu de comunicare diferit:

1. Fiti flexibil

Intalnirile de afaceri se pot concentra initial pe discutii aparent nefocusate pe afaceri. Aceasta este o parte importanta a ciclului de afaceri si nu ar trebui sa fie grabita sau respinsa ca pierdere de timp. Aratati ca sunteti o persoana care trebuie luata in serios prin implicarea in discutiile necesare. Numai atunci cand ati convins contactele dumneavoastra cu privire la valoarea voastra personala, este probabil ca afacerea sa curga fara probleme. Prin urmare, prezentati-va in mod corespunzator si acordati timp pentru a oferii informatii personale si pentru a dezvolta legaturi cu cei cu care interactionati. Evitati utilizarea unui stil de prezentare agresiv sau sa va promovati prea mult.

Strategii pentru reducerea diferentelor interculturale.jpg


2. Acordati atentie ierarhiei si vechimii

In cazul In care va prezentati, includeti titlul si compania pe care o reprezentati si tara din care veniti, daca acest lucru este relevant. Atunci cand sunteti in mod oficial prezentat altcuiva, este de asteptat sa acordati respectul cuvenit si sa includeti persoana in conversatia dumneavoastra. Familiarizati-va cu protocolul formal pentru intalnire si daca exista o ordine in care ar trebui sa faceti cunostinta de exemplu recunoasterea membrilor celor mai in varsta sau a celor seniori, statul in picioare cand cineva intra sau iese din camera si folosirea unui titlu si numele de familie sunt aspecte importante in culturile asiatice.

3. Evitati subiectele sensibile

Politica locala, drepturile omului, coruptia, religia, ambitia imediata pentru succesul afacerilor, rasul si stanjenirea celorlalti. Toate acestea reprezinta bariere potentiale pentru oportunitatile de afaceri.

4. Utilizati pozitionarea ca instrument principal

Aveti grija la aspectele care pot sa influenteze contextul in care va aflati precum circumstante, politete, declaratii vagi sau generale. Este intelept sa oferiti partenerilor dumneavoastra de afaceri o poveste si sa conectati povestea cu provocarile pe care le aveti. Ambitiile personale la prima intalnire pot sa fie privite cu incruntare sau percepute ca fiind fortate. Evitati sa mergeti direct la o anumita nevoie de afaceri.

5. Construiti un consens intern

In multe situatii, este mai bine sa se creeze mai intai un consens intern intre actorii cheie. Solicitarea de consiliere este una dintre cele mai eficiente modalitati de a face acest lucru. Adresand intrebari precum Ce credeti ca ar trebui sa facem? si Cum putem cel mai bine sa-i convingem pe ceilalti?, Care este cel mai bun mod de a face acest lucru? va demonstra disponibilitatea de adaptare la metodele locale si va v-a ajuta sa obtineti informatii importante. Prin colectarea de informatii si prin acordarea de posibilitati jucatorilor cheie sa vina cu propunerile lor, atat structurile de comunicare formale, cat si cele informale vor fi utilizate in mod eficace. Un beneficiu real ar fi ca partenerii sa foloseasca cuvinte de actiune pentru ceea ce urmeaza.

6. Folositi reciprocitate in fiecare context

Incepand cu schimbul de cadouri in India pana la Va fac o favoare astazi pentru ca stiu ca veti rasplati favoarea in viitor in China sau Asia de Sud-Est, acest principiu este unul dintre cele mai bune instrumente pentru construirea unei relatii.

Atunci cand este vorba de culturile cu comunicare redusa, incercati sa faceti fata predictibilitatii si simplitatii. Prin urmare, abilitatile de comunicare de baza reprezinta reteta potrivita pentru o relatie de afaceri eficienta:

  1. Puneti intrebari pentru a clarifica solicitarea: Ce, Cine, Unde, Cand, Cum si De ce ar fi cuvintele-cheie pentru gasirea imaginii de ansamblu si a principalelor detalii.
  2. Confirmati mereu ca ati inteles. Comunicarea relativ redusa este simpla si clara, dar ar trebui sa fie clara pentru ambele parti, prin urmare, folositi refrazarea ca o abilitate, de fiecare data cand gasiti o oportunitate sau nevoie.
  3. Utilizati cuvinte de actiune pentru a explica ceea ce doriti. Nu lasati pe altii sa ghiceasca mesajul; ei se pot simti confuzi, inconfortabili sau pur si simplu nu va inteleg, in timp ce dialogul intern despre faptul ca nu sunteti politicos v-ar sabota sansele pentru o oportunitate reala de afaceri.
  4. Mentionati obiectivul cu cuvinte simple si, daca este necesar, propuneti cateva reguli pentru ceea ce urmeaza. Cu aceasta veti evita neIntelegerile si veti urmari un obiectiv comun, urmand o abordare corecta. Fiti pregatit sa utilizati principiul reciprocitatii la cel mai inalt nivel: schimbarea concesiilor in timp ce negociati!

Construirea relatiilor cu oamenii din alte culturi pare a fi o provocare, dar adaptarea stilului dumneavoastra de comunicare si acordarea respectului reciproc altor valori reprezinta cea mai eficienta strategie in scopuri de afaceri.

Iulian Ionita
Communication and personal effectiveness specialist 

Daca iti place acest articol, distribuie-l si prietenilor tai!




Mai ai intrebari?
Contacteaza-ne.
Thank you.
Your request has been received.