Participanti si clienti in procesul de testare. Dezvoltare

In prima parte a articolului nostru am analizat diferitele categorii de persoane implicate in procesul de testare si modul in care fiecare dintre acestia vede conceptul de calitate. In cea de-a doua parte, vom analiza modul in care echipa de QA interactioneaza cu toate celelalte persoane implicate in in procesul de dezvoltare a softului.

Jul 3, 2018 1327
In prima parte a articolului nostru am analizat diferitele categorii de persoane implicate in procesul de testare si modul in care fiecare dintre acestia vede conceptul de calitate. In cea de-a doua parte, vom analiza modul in care echipa de QA interactioneaza cu toate celelalte persoane implicate in procesul de dezvoltare a softului.

In fiecare stadiu, pentru fiecare sarcina specifica, este important sa folosim cele mai adecvate metode pentru a interactiona cu acestia. Poate fi eficient sa alternam si/ sau sa amestecam diversele abordari si practici. Acest lucru va va ajuta sa indepliniti atat asteptarile oamenilor implicati in proiect cu privire la calitatea softului, cat si pe cele ale echipei de testare.

Sa descriem, pas cu pas, modul in care se poate organiza interactiunea dintre echipa de testare si ceilalti.

Participanti si clienti in procesul de testare. Dezvoltare.jpg


QA in analiza si procesarea cerintelor 

Clienti si business analysts 
  • Discutii legate de verificari si procesele de business 

 Analisti si dezvoltatori 
  • Revizuirea listelor de control pregatite de catre testeri
  • Proiectarea unui model de test si a unei strategii de testare
  • Evaluare in comun si planificarea sarcinilor

Echipe IT externe 
  • Identificarea dependentelor de integrare dintre sisteme
  • Planificarea utilizarii in comun a mediului de testare

Echipa de suport pentru mediul de testare
  • Discutarea cerintelor pentru mediile de testare: configurare, date, performanta
  • Planificarea activitatii cu mediul de testare: timpi, drepturi de acces

QA in dezvoltare si debugging soft 

Clienti si business analysts 
  • Demonstrarea noilor caracteristici
  • Actualizarea prioritatilor in cursul dezvoltarii

Analisti si dezvoltatori 
  • Discutarea si formarea seturilor de date pentru testare
  • Revizuirea si testarea documentatiei: specificatii, instructiuni pentru utilizatori, ajutor, etc.
  • Analiza erorilor gasite in cursul procesului de debugging al softului

Echipe IT externe 
  • Obtinerea datelor si conditiilor pentru verificarea punctelor de integrare
  • Configurarea si testarea integrarii folosind "stubs"

Echipa de suport a mediului de testare/ de productie 
  • Instalarea softului in mediul de testare si crearea integrarii cu sistemele externe
  • Elaborarea si verificarea ghidurilor de instalare pentru mediul de testare
  • Planificarea pregatirii previzualizarii mediului (drepturi de acces, roluri, date) pentru integrare si acceptanta

QA pentru verificarea integrarii si UAT 

Clienti si utilizatori 
  • Organizarea User Acceptance Testing (UAT)
  • Reproducerea si analiza erorilor gasite in cursul UAT
  • Colectarea de feedback pe baza rezultatelor User Acceptance Testing

Analisti si dezvoltatori 
  • Pregatirea datelor pentru end-to-end testing
  • Analiza si corectarea erorilor de integrare

Echipe IT externe 
  • Efectuarea end-to-end testing comune

Echipa de suport a mediului de testare/ productie 
  • Instalarea softului in mediul de previzualizare
  • Elaborarea si verificarea ghidurilor de instalare pentru mediul de productie
  • Realizarea integrarii cu sistemele aferente
  • Verificarea performantei si functionalitatii softului in mediul de previzualizare

QA in etapa de pre-lansare si lansare

Clienti si utilizatori
  • Participarea la un proiect pilot (daca este cazul).

Analisti si dezvoltatori 
  • Elaborarea ghidurilor de instalare pentru mediul de productie

Echipe IT externe 
  • Participarea la end-to-end testing pe durata DryRun

Echipa de suport a mediului de productie 
  • Derularea DryRun si control smoke testing in mediul de previzualizare
  • Suport in procesul de instalare in DryRun si de lansare pe piata

QA pentru soft in mediul de productie 

Clienti si utilizatori 
  • Obtinerea si analizarea feedbackului pe baza rezultatelor obtinute la lansarea si in operarea softului
  • Corectarea ghidurilor pentru utilizatori

Analisti si dezvoltatori 
  • Reproducerea, analiza si corectarea erorii din functiile lansate
  • Analiza si corectarea incidentelor tehnice de catre suport
  • Revizuirea activitatii echipei in urma rezultatelor lansarii: intern si extern

Echipe IT externe 
  • Analiza si corectarea incidentelor de integrare
  • Adaugarea la knowledge base a informatiilor noi referitoare la integrarea sistemului

Suport 
  • Corectarea erorilor, derularea analizei: proces de instalare, performanta dupa lansare, arhitectura soft
  • Revizuirea ghidurilor de instalare pentru mediul de productie
Pavel Novikov 
Program Manager

Daca iti place acest articol, distribuie-l si prietenilor tai!




Mai ai intrebari?
Contacteaza-ne.
Thank you.
Your request has been received.