'Y'

Management la distanta. Ce? De ce? Cum?

Cei care vor sa devina manageri se sperie adesea cand li se ofera oportunitatea de a prelua 2 sau 3 membri noi (sau o echipa intreaga) care lucreaza intr-o alta locatie. Si au motivele lor: o pierdere potentiala a productivitatii si a controlului, dificultati in motivarea membrilor echipei si multe alte provocari.

Oct 12, 2018 1524
Cei care vor sa devina manageri se sperie adesea cand li se ofera oportunitatea de a prelua 2 sau 3 membri noi (sau o echipa intreaga) care lucreaza intr-o alta locatie. Si au motivele lor: o pierdere potentiala a productivitatii si a controlului, dificultati in motivarea membrilor echipei si multe alte provocari. Haideti sa descoperim impreuna cum puteti sa profitati de aceasta ocazie si sa minimizati potentialele probleme asociate cu o astfel de configurare a echipei. Voi revizui cateva abordari care pot fi folosite nu doar de managerul de proiect sau de program, dar si de liderii de echipa.

Va sugerez sa incepem revizuirea discutand despre o serie de probleme care apar de obicei in gestionarea unei echipe distribuite.

management la distanta.jpg


1. Lipsa increderii

"Daca nu ar lucra aici?" "Daca ar putea lucra mai eficient? Este un fel de paranoia manageriala, dezvoltata de managerul care nu ii poate vedea pe membrii echipei si nu poate intelege ce fac. O manifestare tipica a acestei probleme este incercarea managerului de a-i controla pe membrii echipei prin apeluri telefonice si mesaje dese. De preferat la ore neasteptate chiar dupa inceperea programului sau cu 10 minute inainte de finalul zilei de lucru pentru a vedea daca angajatii lucreaza.

Una dintre optiuni este aceea de a efectua apeluri telefonice pentru a verifica daca membrul echipei a finalizat o anumita sarcina (in baza asteptarilor managerului) sau de a intreba daca mai poate prelua si alte sarcini, si daca nu, de ce? Aceasta nu este inca o forma excesiva de control, ci doar o incercare de a va convinge ca "isi merita banii" sau ca, din contra, "fac prea putin pentru ceea ce primesc. Totul depinde de atitudinea managerului. Dar, dupa cum vedeti, o astfel de pozitie nu este stabila, iar managerul fie se va retrage, fie va avansa

2. Control excesiv

Este o problema generata de comportamentul descris la sectiunea anterioara. Managerul a concluzionat ca "echipa nu are performante satisfacatoare" si "triseaza," si a hotarat sa supravegheze si sa verifice fiecare pas al membrilor echipei de la distanta. Apelurile si mesajele de mai sus sunt urmate de email-uri si intrebari precum: In ce etapa de indeplinire a sarcinii este un angajat? (statusul sarcinilor este solicitat frecvent); De cat timp aveti nevoie pentru a finaliza activitatea?; precum si apeluri in timpul pranzului pentru a afla cat timp ia angajatul pranzul, si o gandire de tipul angajatii trebuie sa inteleaga ca trebuie sa lucreze mai mult si sa manance mai putin. La un moment dat, un astfel de control devine atat de obsesiv incat multi dintre membrii echipei incep sa se gandeasca ca au facut ceva gresit sau ca cineva vrea sa ii indeparteze.

De obicei managerii tineri sunt cei care sufera de problema controlului excesiv. Acestia au ajuns intr-o pozitie manageriala si acum vor sa se simta puternici.

3. Mecanism de interactiune incorect

Problema este ca rezultatele muncii apar cu intarziere, si nu sunt tocmai cele pe care le-ati asteptat. Angajatii fac doar ceea ce ei cred ca este corect si, uneori, convenabil. Trebuie sa tineti minte ca in conformitate cu statisticile, doar 10% dintre persoane au o motivatie interna ridicata si auto-control. Ati fi extrem de norocosi daca toti membrii echipei voastre ar face parte din grupul respectiv. Atunci nu ati mai avea nicio problema. Dar nu traim intr-o lume ideala. De obicei, o astfel de situatie se instaleaza in stadiul initial de lucru in echipa, atunci cand managerul incearca sa livreze un rezultat si sa construiasca o echipa si uita complet de faptul ca echipa a inceput deja sa obtina rezultate si cea mai mare parte a acestuia (intregul rezultat) depinde de membrii echipei.

Managerul crede ca toti sunt motivati sa obtina rezultatele dorite si ca vor veni cu idei, propuneri de imbunatatire si vor raporta ca au facut totul si ca isi doresc mai multe sarcini. Ati obiecta, spunand ca in faza initiala a proiectului toti sunt motivati sa faca lucruri noi si interesante. Si as fi de acord cu asta cuvintele cheie aici sunt sa faca lucruri interesante. Totusi, membrii echipei nu sunt orientati spre rezultate inca, ci mai degraba orientati spre proces, bucurandu-se de procesul in sine. Adica isi vor indeplini sarcinile pe o durata indelungata si in mod corespunzator (dupa cum considera), pentru ca incep sa faca lucruri interesante si sa invete ceva nou. Astfel, oferind angajatilor control complet in ceea ce priveste luarea deciziilor cu privire la momentul raportarii, managerul va obtine rezultate cu o intarziere destul de mare si de o calitate inferioara celei asteptate. In plus, trebuie sa intelegeti faptul ca starea initiala implica un proces de construire a echipei, care are, de asemenea, impact asupra relatiilor voastre.

4. Instrumente de comunicare necorespunzatoare

O alta problema este faptul ca nu iti poti gasi angajatii atunci cand vrei sa afli vesti de la ei; nu iti raspund la apeluri sau la mesaje, sau raspund cu mare intarziere. Le trimiti email-uri, dar nu reactioneaza. Decizi sa folosesti o aplicatie SM, dar au la status Away sau sunt offline. Apoi, dai un telefon si in final gasesti angajatul de care ai nevoie. E minunat! Telefonul functioneaza! De acum incolo, vei folosi telefonul des... intotdeauna... Ca o consecinta, vor aparea problemele #1 si #2, cu tot ceea ce presupun acestea.

5. Nu fac nimic!

In momentul in care apar problemele mentionate la primele patru puncte, apare de obicei si aceasta problema. Membrii echipei au incercat in mod cinstit sa faca tot ceea ce au putut, dar efortul lor nu a fost observat de manager care incepe apoi sa-i controleze si chiar in mod excesiv. Increderea dispare. Angajatii nu inteleg de ce sunt verificati dintr-o data pe mobil in timpul pauzelor de pranz, nu inteleg criticile si intrebarile precum Nu ai facut inca?. Ca urmare, jumatate dintre membrii echipei (cei care sunt inca interesati de munca lor) incep sa isi indeplineasca sarcinile cu strictete, urmand regulile si instructiunile (este vorba de asa-numita greva italiana). Cealalta jumatate lucreaza de la inceputul si pana la finalul programului, cautandu-si un alt loc de munca. Problema descrisa mai sus nu vine de una singura. De obicei, reprezinta o consecinta a unei selectii gresite a membrilor echipei, si implica o chestiune de cerinte adecvate si de indeplinire de catre angajati a setului de cerinte. Nu am de gand sa insist pe acest subiect, deoarece selectia membrilor echipei este o tema separata.

Astfel, acestea sunt cele mai mari probleme cu care m-am confruntat in procesul de gestionare a unei echipe distribuite sau pe care le-am observat in situatii similare in cazul altor manageri de echipe distribuite. In continuarea articolului nostru, vom incerca sa vedem cum putem imbunatati aceasta situatie.

Vadim Kachurovsky

Daca iti place acest articol, distribuie-l si prietenilor tai!




Mai ai intrebari?
Contacteaza-ne.
Thank you.
Your request has been received.